CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, April 5, 2011

Sabar dan teruskan berdoa

Hari ni, tgh duk pening2 isi borang yang maha banyak tu (time ni la dan dan rasa nk jadik anak tunggal, sbb penat nk kena isi adik beradik ramai!), en.somi call.

"I da confirmkan dgn org kt sana. Dia kata g tahun depan"

Prangggggg.....dgr x bunyi hati aku pecah ala-ala bunyik gelas pecah terhempas ke lantai...Kecewa lagik. Mungkin bagi dia itu yg terbaik. En.Somi xpe muda lg, boleh tunggu2 smpai tahun depan. I? huhuhuhu...very the cannot. Tapi nk buat mcm mana, xkan kita nak paksa2 org suh antor kita g belajor secepat mungkin. karang kacau perancangan org lain plak...

Rasa nk jerit bior bangunan ni runtuh atas aku boleh x? da xdaya da den nk mikior hala tuju idup...aku cuma kesian kt mak bapak aku. Bila la depa nk merasa duhet hasil titik peluh anak depa ni. Bukan xcukup gaji skrg, tp duk kt KL ni,cukup2 utk kami sekeluarga..aku sedih sgt2, org sekeliling xpaham...duk tanya

"ngape kalut sgt nk pi blaja, duduk la kt situ, habeskan KONTRAK"

Kami pon punya impian seperti org lain. Nak jugak merasa ada rumah sdri. Nk jugak ada keje yg buleh secure masa depan. Tambahan pula, kami ada anak kecil. Perlu besarkan dia (kdg2...mummy rasa sedih xdpt bg ape org lain boleh bg kat Sarah, tp xelok kan compare2)...

So, in conclusion. I'm the least successful one. I still think that from the beginning the moment I step on bumi Kuantan back in 2004, it was the wrong decision (pd sape2 yg dulu2 penah dengki dan rasa nk jadik sy dulu tu, ur life now better than mine, so u should be happy...) hahaha..tapi I know, itulah adalah ketentuan Allah, percaturan Dia utk kita. I don't blame it on my 'takdir'. But I just want people to stop judging me, and accept me the way I am...Saya bukan kakak kepada sape2, saya bukanlah sahabat terbaik, saya bukanlah anak yang paling taat, sy bukanlah hamba yg sempurna. Semua org ada kekurangan dan kelebihan. Jadi shall we give and take? (ape aku ni da melalut ke lain ni??)

Tapi itulah hakikat yang perit yang terpaksa kami telan. Harap-harap orang sekeliling lebih memahami situasi kami. Kami bukan suka-suka terpaksa buat tindakan dan keputusan sebegini...If you think the world is unfair to you, it is, it's never gonna fair. Allah dah tentukan rezeki masing-masing...So be it!

4 comments:

Arm_mj

alaa mdm..*hugs* sket mdm huhu

mimiey_omar

xnk hugs...nk cheese cake,hahaha,demand x?

Arm_mj

motif..horrrrmat laaa demand taw!

Masrina Alim

kak mimiey..

huhuhuhu..we are on the same boat nampaknya..
tp k mimi kira bertuah lg,compare nga saye nih,dh 2 tahon after resign,still xda pintu rezeki yg terbuka.mcm yg k mimiey ckp,nak jugak berjasa pd ibu ayah (kalo boleh lbh dr apa yg saya mampu beri sekarang)..
ikutkan hati,nk tuding jari pd takdir,jejakkan kaki ke UTM was my wrong decision..totally wrong!..tp kena kuat terima takdir yg Allah dh tetapkan..hanya mampu redha n ikhlaskan hati.mungkin Allah ade nk bg yg lbh baik pada saye mungkin.saye pon tak tau.
for now n tomorrow,hanya mampu think positive kak..seb baik kitorg ni duk belah pantai timur..Alhamdulillah,smuanya masih terkawal for now..we try to enjoy our life,on our own way..itu yg lbh baik kan?
last skali,mai lah kite pakat2 doa,moga impian kita yg dolu2 tuh dimakbulkan Allah..ameen