CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 18, 2011

Aku Janji

At last, after a few months of headache and nightless worry, we have come to our decision. After istikharah and puasa, we succumb ourselves to the Almighty to show us the best path. After all, only He who knows the best, rite. Kita sebagai hamba hanya mampu berdoa dan memohon kepadanya.

First and foremost, kami bukanlah main2 mohon sana. Memang segalanya nampak indah di mata kami yg di sana. Tp apakan daya....bukan rezeki kami di sana. Tiada tempat utkku di sana. Kami tidak mahu berjauhan. Apa akan jadi pada Sarah jika kami berjauhan. Kalau masing2 single x apalah juga kan. Baik buruk di sini, kami tetap diterima di sini. Walau org cop sy macam2, kata itu ini, perangai sy mcm tu mcm ni, kurang ajar dgn lecturer, tp masih ada yg mahu menerima.

Mungkin itulah rezeki kami...sy sendiri pon xtahu apa yg kejarkan sgt di sana. Mungkin iri hati tgk org lain...mungkin. Tapi hidup perlu diteruskan dgn apa yg Allah kurniakan pd kita dgn cara kita. Only we have to make the best out of it. Maka cukuplah setakat ini cerita di sini atau di sana. Sudah termaktub di situ.

Sambil2 sy mengomel tntg di sini atau di sana. Sebenarnya ada baaaaaaaanyaaaaaakkkk lg keje xsetel...hehe, jom tgk checklist i:

1) skrip jg emcee esok (esok ada seminar...haruskah i jadi emcee???)
2) bincang ujian lisan (cewah, ujian lisan tuuu...)
3) collect soklan ujian lisan....

ceh...tu ja ka ceklist?? mcm panjang sgt, hampeh tul!


p/s: mungkin juga kami sudah terkena sumpahan 'akujanji'....hamek kau!!

2 comments:

Arm_mj

wahh mdm emcee kah..??rogii x pi..demam exam cheewah gitu la kan.(pdahal demam mkn doyan hihi)

syaseby

mimi, aku rs apa yg mu rs sama la ngn aku..selagi dlm hati rs x puas selagi tu la kita rs mcm kita ni nk grab mcm2..mmg sakit ht tgk org lain lebih dr kita..tp slow2 la kita kena terima kn apa yg dah ditentukan utk kita..aku sedey gk sbb till now contract staff..huhu..sampai bila hidup aku cam gini..kekadang rs nk quit serta merta..aku kena wat semayang istikharah n puasa mcm mu wat la..biar Dia tunjukkan jln terbaek utk aku sekeluarga.