CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 31, 2012

Lazy bones

Bukak2 emel, ada request on one of the book that I borrowed from the library. I had the book for weeks and guess what I only managed to read a few pages of the book. I guess it's time for me to work that lazy bones of mine. Malam ni xtido menelaah dan esk pg2 dah kena hantar, hehe, pdhal dah overdue for 2 days. Ok, here's my resolution for 2012.

1) Nk jd lebih rajin dan rajin lg, supaya dpt pass my MSc courses successfully. I x aim high pon, cukup sekadar pass on first attempt, Insya Allah.

2) Jadi ibu yg baik dan isteri yg solehah. This year has given me so much reflection on myself. Ya Tuhan byknya dosaku tp nikmat mu melaut luasnya.

3) Manage my money well. Hutang byk weh...Need to prioritize between necessity and needs (eh betol ke)...

4) Yg ni penting ni, nk make effort to baca sebanyak mungkin buku yg ada. Nk berilmu kena byk membaca. Ilmu boleh dtg dr byk cara, one of it through membaca selain dr experience.

5) Plan bulan 7, byk berjalan luas pemandangan. So kena save up money from now.

6) Ok, dah sebulan 2012 berlalu, tp aku ni mcm xbuat pape, xbelajar pape, so it's time to move now, get up, and work it bebeh! Ameen.

Post ni peringatan utk diri sendiri. Sbb I found out if you write and say your goal clearly of what you wanted, it's kind of a way to make it happen. Mcm doa jugak lah kan. So positive vibes please come to me, negativity go away.

2 comments:

.:nhalilah:.

mimiey.. lama tak ke sini.. (ur blog).. tetiba teringat kat awak.. maybe bcoz we did mengumpat about u yesterday.. hahahah.. takde la.. kidding.. read ur resolutions.. good for you to have motivation spirit.. me here also have been pushing myself and being push by boss.. of only me.. takdenyer nak buat..) to read.. read.. read journals and what nots.. stress gile..

mimiey_omar

kakak, rindu kt i ke sebut2@gosip2 psl i,hehehe, resolution ni utk peringatan diri sendiri, kalu x, xdak sapa nk kasik peringatan! miahaha